FANDOM

Pomóż budować stronę! Podziel się wiedzą z raczkującymi piekarzami, i niech nasze piekarnie znajdą się w Panteonie najlepszych we Wszechświecie!

Podstawy gry.Edytuj

Strona gry: http://orteil.dashnet.org/cookieclicker/

Strona wersji BETA gry: http://orteil.dashnet.org/cookieclicker/beta/

Gra polega na stałym rozwijaniu swojej piekarni, z Generalnie klikając na duże ciastko otrzymujemy określoną liczbę ciastek. Na początku będzie to jedno ciastko, ale w miarę ulepszania naszej piekarni produkcja ciastek będzie osiągała niebotyczne sumy, zarówno przy kilknięciu, jak i na sekundę (cookie per second). Piekarnię można rozwijać w nieskończoność, dokupując nowe budowle (np. laboratoria alchemiczne, farmy), kupując kursory, czy dokonując ulepszeń.

Każda następna budowla tego samego rodzaju kosztuje ok. 15% drożej (może się różnić między poszczególnymi budowlami - wymaga potwierdzenia) niż poprzednia, w związku z tym dokonywanie zakupu kolejnych budowli, mimo iż początkowo dość szybkie, następuje z dużym trudem w późniejszych etapach gry,ponieważ gdy zechcemy kupić np.100 kursorów ,babć, farm, kopalni itd. cena ostatnich dziesięciu może stanowić 75% całej ceny czyli za ostatnich 10 zapłacimy tyle co za 90 poprzednich warto wziąść to pod uwagę przy planowaniu strategii rozwoju.

Może wydawać się to dziwne, ale specjalny mechanizm zwany prestiżem (ang. prestige) pozwala sukcesywnie zwiększać możliwości produkcyjne twojej pieakrni po tzw. "miękkich" resetach - po przyciśnięciu przycisku "reset" w zakładce "menu", po których tracimy cały nasz obecny postęp. Zachowywaneosiągnięcia (ang. achievements), ilość złotych ciastek, jakie udało nam się kliknąć w trakcie naszej działalności (ang. Golden cookie - linijka Golden cookie clicks (all time)), oraz ilość ciastek jakie poświęciliśmy w procesie resetowania (ang. cookies baked (all time), oraz cookies forfeited by reseting). Dostatecznie duże poświęcenie nagrodzi nas boskimi odłamkami/czipami (ang. heavenly chips), których potencjał, po wykupieniu odpowiednich ulepszeń (uprzednio niewidocznych) i odblokowaniu ich mocy, da nam premię - mnożnik (ang. multiplier) produkcji ciastek na sekundę.

Krótki opis - streszczenie

- Po lewej stronie widzimy duże ciastko, liczbę ciastek w banku i produkcję na sekundę. CpS

- Po środku na razie nie mamy nic oprócz zakładek Updates, Stats oraz Menu, z czasem pojawią się tu np. symbole ulepszeń które wykupiliśmy, symboicznie będzie pokazana ilość budynków (po kolejnym wciśnięciu "Stats", wróć klikając "Stats" ponownie), a na samym dole środkowej części nasze osiągnięcia.

- Po prawej stronie mamy struktury. Produkują nam określonej ilości ciastek na sekundę. Z czasem u góry pojawią się tzw. upgrade'y, które głównie ulepszają struktury.

- Czasami w losowym miejscu na ekranie pojawią się złote ciastka. Jeżeli je klikniemy, to dostaniemy jeden z czterech bonusów:

a) Produkcja ciastek na sekundę x7 przez 77 sekund

b) Dostaniemy natychmiastowo określoną liczbę ciastek.

c) Premia mocy klikania - 777 razy więcej ciastek przy pojedyńczym kliknięciu w duże ciastko na 15 sekund (nie jest premią do CpS)

d) "Cookie Chain" - łańcuch złotych ciastek dających za każdym razem więcej ciastek (podobne do serii ciastek z premią typu b) (ostatnie znikają naprawdę szybko!) ciastka te dają kolejno 7 77 777 7777 77777 itd

Premie c) i d) występują znacznie rzadziej niż a) i b)

ciastka a) i b) pojawiają się na 13 sekund

Od kursorów do maszyn czasu!Edytuj

Polecane etapy rozbudowywania:

Kilkamy ciastko po lewej stronie, do osiągnięcia 15 ciastek aby zakupić "Cursor". Po zakupie 10 cursorów zakupujemy babcie, aż do osiągnięcia 10 babć itd. Jest to najlepszy sposób na rozpoczęcie gry, później po zakupie maszyny czasu można zmienić pod siebie taktykę.

Ta taktyka jest podyktowana efektywnością w rozumieniu możliwości produkcyjnych, które wzrosną przy wydaniu określonej ilości ciastek na daną budowlę. I tak np. po wybudowaniu 7 Kursorów, rachunek: "ciastka_na_sekundę/cena_budowli" będzie korzystniejszy na rzecz wynajmu do pieczenia ciastek pierwszej naszej Babci. Kalkulacje takie jednak nie uwzględniają podliczenia ulepszeń (wyżej wymienionych "upgrades") które na początku dodając określoną wartość bazową produkcji ciastek, przy wykupie następnych podwajają produkcję danego typu budowli. Jest bardzo pożyteczna przy uzyskaniu tzw. "Shadow Achievement"'u (jak normalne osiągnięcie, tyle że nie dodaje się ono do ilości całkowitej mleka - o tym później) o nazwie "True Neverclick", automatycznie odblokowującego nam osiągnięcie "Neverclick" (to już liczy się do mleka). Milion ciastek zdobywamy bez kliknięcia na zwykłe ciastko po lewej, wpierw czekając na 2 złote ciastka dające nam jakieś 24 ciastka, umożliwiające zakup pierwszego Coursor'a. Dalej już pozostaje tylko czekać. Najlepiej jest zrobić to osiągnięcie po pierwszym lub drugim resecie, wykorzystując premię z Boskich Czipów/Ciastek (wymaga potwierdzenia)

Kolejną taktyką którą można zastosować jest pozostawienie w banku dużej ilości ciastek, i pozyskiwanie aktywnie dużej liczby ciastek z bonusu b) ze złotego ciastka, wraz z aktywnym bonusem a). Liczba ciastek jaką możemy "wycisnąć" ze złotego ciastka jest równa 10% (zawsze 10% do momentu powiedzianego za chwilkę), w pewnym momencie osiągając wartość maksymalną równą około 1020 - 1080 razy naszego CPS aktualnego (tak - bonusu nie pomijamy :D). I tak np. przy posiadanych 50 kwadrylionów ciastek (LICZBA POKAZYWANA PRZEZ BANK - zwróć uwagę na różnicę w notacji naszej polskiej (byłoby 50 biliardów), a tej wykorzystywanej w grze) otrzymamy przy kliknięciu w złote ciastko ok 5 kwadrylionów ciastek, zakładając że nasz CPS jest większy niż 4,6 - 5 trylionów na sekundę. Metoda ta nie będzie tak efektywna bez wykupienia upgrade'u o nazwie "Get Lucky", jako że podwojenie czasu trwania bonusu umożliwia nam niemalże 100% stackowanie się bonusu a) z innymi możliwymi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki